VISION / MISSION

 

 

ondüktör Mekteb-i Âlisi Dönemi (1911-1922)
Vilayet Nafıa İdarelerinin “Fen Memuru” (eski adıyla kondüktör, yeni adıyla tekniker) gereksinimlerini karşılamak amacıyla
1911’de Kondüktör Mekteb-i Âlisi adıyla, Paris’teki “Ecol De Conducteur”ün müfredat programı esas alınarak Bayındırlık
Bakanlığı’na bağlı bir okul kurulmuş ve okula öğrenci kaydına 22 Ağustos 1911’de başlanmıştır.
Nafıa Fen Mektebi Dönemi (1922-1937)
1922’de okulun adı Nafıa Fen Mektebi’ne dönüştürülmüş, öğrenim süresi 1926’da 2,5 yıla ve 1931’de 3 yıla çıkarılmıştır.
İstanbul Teknik Okulu Dönemi (1937-1969)
Türkiye’de imar işlerinin ve teknik hizmet gereksiniminin artması nedeniyle fen memurları ile yüksek mühendisler arasında
oluşan boşluğu doldurmak amacıyla 19 Aralık 1936 tarihinde yayımlanan ve 1 Haziran 1937 tarihinde yürürlüğe giren 3074
sayılı yasayla Nafıa Fen Mektebi kapatılarak yerine teknik okul kurulmuştur. 2 yıllık fen memuru ve 4 yıllık mühendislik bölümleri
olan okula Yıldız Sarayı müştemilatından, bugün de kullanılmakta olan binalar tahsis edilmiş ve buraya taşınılmıştır.
İlk kuruluşta fen memuru ve mühendislik dalında öğrenci yetiştiren inşaat ve makine bölümleri varken, 1942 ve 1943 ders
yılından itibaren mühendislik kısmında elektrik ve mimarlık bölümleri açılmıştır. Okul, 26 Eylül 1941 tarihinde yayımlanan
İstanbul Yüksek Mühendis Okulu ve Teknik Okulu’nun Maarif Vekâleti’ne devri hakkında kanun uyarınca Nafıa Vekâleti’nden
alınarak Maarif Vekâleti’ne bağlanmıştır.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın 07 Haziran 1949 tarihli kararıyla, kurumda Harita ve Kadastro Mühendisliği bölümü kurulmuş ve
Türkiye’de bu dalda mühendis yetiştiren ilk kuruluş olarak 1949–1950 ders yılında öğretime başlamıştır. 1951-1952 ders yılından
itibaren teknikerlik kısmı kapatılmıştır.
1959-1960 ders yılında İstanbul Teknik Okulu içinde bir ihtisas bölümü açılarak, bir yıllık öğrenim sonunda yüksek mühendis
ve yüksek mimar ünvanları verilmeye başlanmıştır.

Mission

Our mission is to create a university which pioneers education, scientific research, technological development and artistic work aimed at the progress of society and the increase of the quality of life within an understanding of national and international solidarity; and educates creative, enterprising, questioning and ethical students equipped with universal values, who constantly renew themselves, aim for lifelong learning and are capable of analysis and synthesis.

 

Vision

Our vision is to become one of the most-preferred world universities with our educational, research and cultural environment.